tiistai 2. tammikuuta 2018

Suomilomalla

Vietin joulukuun viimeset viikot Suomessa. Ensimmäiset päivät vietin ihan vaan rennosti kotona, kunnes yhtäkkiä 21. päivä poikaystävä tupsahti meidän eteiseen yllätyksenä. Olin ihan äimenkäkenä, että mitäs nyt tapahtuu :D Poikaystävä oli suunitellut mulle yllätystä äidin kanssa jo lokakuusta. Sai Ruotsipoika sitten veittää suomalaisen joulun meidän kanssa. Ëhdittiin käydä joulutorilla Helsingissä ja tietysti syömässä Pancho villassa nyt kun amarilloa ei enää Helsingistä löydä. Kierreltiin vähän keskustassa, käytiin hakemassa suomiherkkuja lähialepasta ja suunnattiin kotiin lämmittelemään.


Jouluaatto oli aika perinteinen meillä. Nukuttiin pitkään ja loikoltiin sängyssä. Katseliin sitten hetki joulupukin kuumalinjaa riisipuuron ääressä ja tietysti piti poikaystävälle näyttää pakollinen lumikko, jota ei Ruotsin puolella jouluna näytetä. Päivällä käytiin joulusaunassakin.  Iltapäivästä käytiin koiran kanssa lenkillä ja nautittiin kauniista säästä. Illalla pöytä pursuili perinteisiä suomalaisia jouluherkkuja. Poikaystävä sai maistaa kaikkea rosollista luumurahkaan. Pakettien jaon jälkeen herkuteltiin vielä perinteisesti juustotarjottimella.
Lahjaksi sain muutaman kalliin lahjan ja muutaman pienemmän jutun. Sain lahjaksi vaaleanpunaisen miniläppärin (vanha kone jo niin hidas, ettei melkein facebokia edes saa auki) + muistikortti, poikaystävältä himoitsemani vaaleanpunaisen Michael Korsin käsilaukun, Mary Kayn kasvonaamion, niskatyynyn unicorn-hupulla ja pikkasen karkkia.
Joulupäivänä käytiin sukulaisilla kahvilla niin sai poikaystävä tavata myös mun sukulaisia.
En muuten enää jaksanut kuvailla jouulkalenterin sisältöä, koska revin 19. päivä loput luukut auki ennen mun lähtöä. Mutta tosi tyyytyväinen olin kalenteriin. Viimestistä luukuista paljastui hiuslakka, itseruskettavia liinoja, kasvorasva, kulma/ripsiharja, kolmas kynsilakka ja beauty blenderi sieni.


Tapaninpäivänä pyörähdettiin sellossa, koska mun oli pakko päästä prismaan. Koska alesta ei tarttunut mitään mukaan, suunnattiin prismaan tutkimaan miss beauty londonin meikkejä, joista olin kuullut paljon hyvää ja jotka ovat superedullisia! Mukaan tarttui luomiväripaletti (alle 4 euroa), huultenrajauskynä (alle 2 euroa) ja huulipuna (n 3euroa). Meikkejä tarttui muutama vielä mukaan myöhemmin, nimittäin matta bronseri ja irtopuuteri. Mä oon erittäin tyytyväinen näihin, varsinkin tohon luomiväripalettiin.


Sitten ennen kuin poikaystävä taas lensi kotiin, käytiin taas Helsingissä pyörähtämässä. Oon jo kauan himoinnut sushibuffettia ja käytiin sitten fukussa syömässä ja oli muuten älyttömän hyvät sushit! Lounaan jälkeen käytiin vielä pyörähtämässä foorumissa ja kampissa. Käytiin myös kahvilla fazerkahvilassa, ja tämä paikka oli kyllä ainoa, jossa osattiin palvella myös ruotsiksi eikä vain eglanniksi!

29. päivä kävin vielä isän kanssa mummin luona kahvilla. Siitä sitten päyttii selloon syömään retroo, josta olin myöskin kuullut hyvää ja eipä muuten petäny. Edullinen paikka maistuvala ruualla, suosittelen. Myöhemmin näin vielä pikasesti kaveria ja illalla olin lapsenlikkana pikkusiskolle, että vanhukset pääsivät kerrankin leffaan.


 Sitten ennähdin vielä juhlimaan mummon seitsemänkymppisiä näin hieman etukäteen, kun kaikki sukulaiset olivat Suomessa. Mukavat pienet juhlat olivat ja oli mukava päästä juttelemaan serkkujen kanssa. Illalla käytiin vielä äidin kanssa viettämässä äitit-tytär-aikaa keilauksen ja illallisen parissa. Kaiken kaikkiaan siis tosi onnistunut Suomiloma.
Ihanaa uutta vuotta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)